"
برای اولین بار در ایران!
ارائه بازی Magic: the gathering به همراه قوانین فارسی و لینک دانلود عکس کارت های این بازی برای چاپ کردن بازی.(کارت ها به زبان انگلیسی هستند.)
لینک دانلود اسکن کارت ها (با کیفیت های 200dpi و 300dpi) :دانلود (برای دانلود بهتر است از اپلیکیشن Mega استفاده کنید : دانلود Mega برای اندروید: لینک)
(آموزش نحوه پرینت و همینطور فایل پشت کارت ها بعدا قرار می گیرد)
مقدمه:
بازی Magic : the gathering اولین بازی ccg (بازی هایی که در آنها هر بازیکن دسته کارت مخصوص به خود را دارد و با خرید بسته های افزایشی یا با مبادله کردن کارت هایی که دارد، اقدام به جمع آوری کارت های بیشتر و بهتر و قویتر می کند. کارت ها بر اساس مقدار کمیاب بودن داخل بسته های کارت پیدا می شوند ) تاریخ است که توسط Richard Garfield طراحی شد و Wizards of the Coast آن را در سال 1993 به چاپ رساند.
در این بازی بازیکنان در نقش جادوگرانی هستند که با استفاده از طلسم ها و جادو ها، موجودات افسانه ای و عتیقه های جادویی اقدام به شکست حریف و رساندن جان حریف به 0 می کنند.
آموزش بازی:
شروع:
قبل از هر چیز شما به دقیقا 60 کارت magic و یک حریف (با دقیقا 60 کارت magic) احتیاج دارید. دسته کارتتان شامل کارت های زمین (land)، کارت های موجودات و دیگر کارت های جادویی می شود.
برای شروع بازی، ابتدا دستۀ کارتهای خود را بر بزنید، به دستۀ کارت ها، کتابخانه نیز گفته میشود.یک دست 7 تایی کارت از روی کتابخانه تان بردارید و بررسی کنید که چند کارت زمین (land) دارید. شما با نگاه کردن به خطی که زیر تصویر کارت بازی است می توانید پی به نوع کارت خود ببرید. برای بازی اولتان، اگر حداقل 2 کارت زمین ندارید، کتابخانه تان را به همراه کارت های دستتان به پشت بر بزنید و دست 7 تایی جدیدی بکشید.
شما و حریفتان هر کدام با 20 جان بازی را شروع می کنید و هر کدامتان به راهی برای محاسبه جانتان نیاز دارید (مثل استفاده از تاس یا قلم و کاغذ). جان حریفتان را به 0 صفر برسانید تا برنده بازی شود.
5 رنگ مانا شامل:
سفید (کارت های زمین پایه Plains دشت ها)
آبی (کارت های زمین پایه Island جزیره)
سیاه (کارت های زمین پایه Swamp مرداب)
قرمز (کارت های زمین پایه Mountain کوه)
سبز (کارت های زمین پایه Forest جنگل)
بخش های هر کارت
1. اسم کارت
2.هزینه بازی کردن کارت: نمادهای بالا- سمت راست هر کارت به شما هزینه بازی کردن آن کارت را می گوید.برای مثال کارت بالا قیمت اش 4 مانا از هر رنگ دلخواه به علاوه 2 مانای قرمز(از طریق دو کارت زمین قرمز) باید پرداخت شود.
3. نوع کارت:به شما نوع کارت را می گوید. در این بخش ممکن است پیشوند یا پسوندی نیز وجود داشته باشد.
4. نماد ستی که کارت جزء آن است: این نماد به شما می گوید که کارت برای کدام ست از بازی جادو است. برای مثال کارت بالا از ست Magic 2014 می باشد. رنگ این نماد به شما درباره کمیابی کارت می گوید: سیاه برای کارت های رایج، نقره ای برای کارت های غیر رایج، طلایی برای کارت های کمیاب، و قرمز- نارنجی برای کارت های فوق کمیاب.
5. متن: اینجا جایی است که توانایی های کارت نمایان است. ممکن است متن ویژه ای نیز که به صورت ایتالیک چاپ شده است نیز ببینید که چیز(ها)یی درباره جهان بازی جادو می گوید. متن های ویژه تاثیری در بازی ندارند. بعضی توانایی ها، به یاد آورنده ای ایتالیک دارند تا نحوه کار آن ها را شرح دهد.
6. شماره کارت در ست: به شما کمک می کند تا بتوانید کارت هایتان را راحت تر سازمان دهید. برای مثال "249/154" یعنی کارت 154ام از 249 کارت این ست.
7. قدرت و استحکام: هر creature دارای باکس مخصوصی است که در آن قدرت و استحکامش مشخص شده است. قدرت هر creature (عدد اول) ، مقدار آسیبی که در نبرد وارد می کند را نشان می دهد و استحکام هر creature (عدد دوم) ، مقدار آسیبی که این کارت در یک نوبت باید ببیند تا نابود شود را نشان می دهد. (یک کارت planeswalker یک باکس مخصوص متفاوت دارد که در آن میزان وفاداری نشان داده شده است.)
انواع کارت (زمین ها + طلسم ها)
زمین ها (lands): زمین ها مانا تولید میکنند، انرژی ای جادویی که با آن تمام طلسم های کتابخانه تان را انجام می دهند.(نکته:زمین ها طلسم محسوب نمی شوند)شما تنها یک کارت زمین در هر نوبت و در فاز اصلی آن می توانید به میدان نبرد وارد کنید. تمام کارت های زمین در ابتدای نوبتتان به حالت اولیه برمیگردند.(درواقع شما برای استفاده از مانای هر زمین، کارت زمین را نود درجه می چرخانید وبه حالت افقی درمی آورید که یعنی آن کارت استفاده شده است. در اول نوبتان دوباره کارت هایی که به حالت افقی در آمده بودند را به حالت عمودی یعنی استفاده نشده برمی گردانید).
5 نوع زمین اصلی و پایه وجود دارد که هر کدام نشانگر یکی از 5 رنگ جادو هستند.هر رنگ جادو، قدرت های متفاوتی دارد. هر چه قدر که بیشتر بازی کنید، بیشتر با رنگ ها آشنا می شود.
تمام زمین ها از نوع زمین پایه نیستند.بعضی از زمین های غیرپایه برای بیشتر از یک رنگ مانا استفاده می شوند. بعضی دیگر نیز برای مانای بی رنگ استفاده می شوند (مانای بی رنگ:در قسمت "بخش های هر کارت" توضیح داده می شود) اما قابلیت های خاصی دارند.
انواع طلسم ها
هر کارتی که زمین نباشد، بصورت طلسم بازی می شود. بعضی از طلسم ها بعد از بازی شدن در میدان نبرد "باقی" می مانند و دیگر کارت ها بعد از بازی شدن و "اعمال تاثیر" به قبرستان (دستۀ کارت های استفاده شده) می روند.
کارت های افسون(معمولی) (Sorcery): کارت های افسون را فقط حین یک فاز اصلی (main phase) در نوبت خودتان می توانید بازی کنید. شما نمی توانید کارت افسون را زمانی بازی کنید که کارتی در stack وجود دارد (درباره فاز های هر نوبت و stack بعدا توضیح داده خواهد شد). یک کارت افسون اثر خودش را می گذارد- به عبارت دیگر دستور العمل های نوشته شده بر روی کارت انجام می شود- و سپس به قبرستان می رود.
کرت های افسون اضطراری: کارت های افسون اضطراری مانند کارت های افسون(معمولی) هستند، بجز اینکه در هر زمانی که بخواهید می توانید بازی کنید، حتی در نوبت حریفتان یا در پاسخ به جادوی دیگری. همانند کارت های افسون(معمولی) ، کارت های افسون اضطراری اثر خودشان را می گذارند و سپس به قبرستان می روند.
کارت های سحر (enchantment): کارت های سحر ، جزء کارت های ماندگار (در میدان نبرد) هستند. این دو معنی میدهد: شما زمانی می توانید یک کارت سحر بازی کنید که می توانید کارت افسون(معمولی) بازی کنید (یعنی در فاز اصلی)، و بعد بازی کردن، آن را در مقابل خود، نزدیک کارت های زمین خودتان قرار دهید. بیشتر بازیکنان کارت های زمین خودشان را نزدیک خود نگه می دارند و کارت های دیگر را نزدیک به وسط میز قرار می دهند). کارتی که در میدان نبرد قرار دارد، ماندگار محسوب می شود، زیرا آن کارت تا زمانی که نابود شود در آنجا قرار دارد. بعضی از کارت های سحر ،با پسوند Aura به معنای هاله هستند. یک کارت هاله زمانی که وارد میدان نبرد می شود به یک کارت ماندگار متصل می شود و آن را تا زمانی که در میدان نبرد قرار دارد، تحت تاثیر خود قرار می دهد. اگر کارت ماندگار مورد نظر زمین را ترک کند، کارت هاله نیز به قبرستان صاحبش می رود.
کارت های عتیقه (artifact): کارت های عتیقه مانند سحر ها، جزء کارت های ماندگار هستند. پس در میدان نبرد باقی می مانند و بر بازی تاثیر می گذارند. بیشتر کارت های عتیقه بی رنگ (colorless) هستند، یعنی می توانید بدون اهمیت دادن به رنگ کارت زمینی که دارید کارت را بازی کنید(از هر مانایی که می خواهید استفاده کنید). بعضی از کارت های عتیقه، با پسوند تجهیزکننده (equipment) هستند. شما می توانید کارت تجهیزکننده را به یک کارت creature خودتان متصل کنید و آن را قوی تر کنید. اگر creature ای که کارت تجهیز کننده به او متصل است زمین را ترک کند، کارت تجهیزکننده از زمین خارج نمی شود و در میدان نبرد باقی می ماند.
این مطلب بروز رسانی خواهد شد.
به فروم ما بپیوندید. www.pnpgames.loxblog.com/forum